Veelgestelde vragen

Bestelling plaatsen

De productbeschrijving evenals de technische kenmerken, leveringsinhoud en compatibele accessoires vind je op de productpagina van elk artikel. Niet gevonden wat je zoekt? Voor aanvullende informatie raden we je aan rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant.

De leveringsinhoud wordt vermeld onderaan de pagina van elk artikel in het gedeelte "Productomschrijving".

Levertijden kunnen per artikel variëren. Een indicatie van de levertijd voor een gewenst artikel vind je op de productpagina onder de knop 'Aan winkelwagen toevoegen'.

De beschikbaarheid wordt aangegeven op de pagina van elk artikel. Deze informatie komt rechtstreeks uit ons magazijn. Je kunt dus altijd vertrouwen op de volgende kleurcodes:

• groen = beschikbaar
• oranje = tien artikelen of minder in voorraad
• rood = vijf artikelen of minder in voorraad
• grijs = wordt opnieuw bevoorraad

Ja, een account is vereist om een bestelling te plaatsen. Als je nog geen Contorion-account hebt, kun je betalen met PayPal express. Er wordt dan automatisch een rekening aangemaakt met je PayPal e-mailadres. Let op! Als je voor deze betaalmethode kiest, wordt je standaard PayPal-adres gebruikt als afleveradres. Zorg ervoor dat je het bijwerkt voordat je de bestelling plaatst. Lees meer.

Je bestelling kan op elk adres in Nederland worden bezorgd. Voor bestellingen vanaf € 50,- bezorgen we binnen Nederland helemaal gratis. Voor aankopen onder dit bedrag rekenen we € 6,95 verzendkosten per bestelling. Lees meer.

Voer de code in je winkelwagen in vóórdat je afrekent. Je kunt de code niet na je aankoop toepassen. Voor kortingen en waardebonnen gelden specifieke voorwaarden, deze vind je in de bijbehorende e-mail waarmee je de code hebt ontvangen.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onze artikelen hebben twee jaar garantie onder de door de fabrikanten gestelde voorwaarden. Lees meer.



Contorion account

Controleer of je het juiste e-mailadres hebt ingevuld. Zo ja, klik dan op 'wachtwoord herstellen’. We sturen een link om een nieuw wachtwoord in te stellen naar je e-mailadres. Als je via PayPal Express hebt besteld, kun je inloggen met het e-mailadres van je PayPal-rekening. Met dit e-mailadres is automatisch een Contorion-account voor je aangemaakt.



Betalingen en facturen

We accepteren vijf betaalmethoden: iDeal, creditcard, PayPal, vooruitbetaling en achteraf betalen (op rekening). Betalen in termijnen is niet mogelijk. Lees meer.

3D Secure is een extra beveiligingsmaatregel bij online aankopen waarbij je bank controleert of jij het daadwerkelijk bent die betaalt. 3D Secure moet bij je bank geactiveerd worden.

Tijdens de betaling kan het gebeuren dat er een lege pagina verschijnt die 3D Secure verificatie verhindert. In dat geval wordt je bestelling geplaatst maar is de betaling niet afgerond. Het systeem zal dan automatisch gedurende 24 tot 48 uur proberen de bestelling toch te voltooien, inclusief de kortingscode of waardebon die je hebt gebruikt. Op je account staat de bestelling als 'geplaatst en in afwachting van betaling'. Je ontvangt pas een bestelbevestiging zodra de betaling is gelukt. Als de betaling mislukt, wordt je bestelling geannuleerd. Neem in dat geval even contact op met onze klantenservice [email protected], zodat we je waardebon opnieuw voor je kunnen activeren. Let op! Controleer voordat je je bestelling opnieuw plaatst of je geen bevestigingsmail hebt ontvangen en wis je gegevens en cookies of gebruik een andere browser om dubbele bestellingen te voorkomen.

Controleer je e-mail: als je geen bestelbevestiging hebt ontvangen, wordt er niets in rekening gebracht. Je kunt je bestelling dus opnieuw plaatsen. We raden wel aan je cache en cookies te wissen of een andere browser te gebruiken. Zo weet je zeker dat jouw bestelling niet twee keer wordt geplaatst.

Je factuur is beschikbaar in je Contorion-account zodra alle artikelen zijn verzonden. Levertijden zijn te vinden op de pagina van elk artikel en in de winkelwagen. Het is niet mogelijk de levering te versnellen of een voorlopig (proforma) factuur op te stellen.



Mijn bestellingen

Nadat je hebt besteld, is het niet meer mogelijk extra artikelen aan de bestelling toe te voegen of een artikel te vervangen. Wel kun je je bestelling geheel of gedeeltelijk annuleren, zolang de leverancier/fabrikant de bestelling nog niet heeft verzonden.

Waarschijnlijk is er iets misgegaan tijdens het afrekenen. Als de betaling voor een bestelling niet is afgerond, wordt de bestelling na 48 uur automatisch geannuleerd. Heb je een waardebon of kortingscode gebruikt? Dan wordt deze opnieuw geactiveerd. Om er altijd zeker van te zijn dat je betaling is gelukt, kun je tijdens het bestellen controleren of je betaling is goedgekeurd en het bedrag is afgeschreven. Controleer ook of je de bestelbevestiging per e-mail hebt ontvangen.

Dit kan om twee redenen gebeuren. Wellicht heb je een onjuist of ander e-mailadres opgegeven. Het kan ook zijn dat je betaling mislukt is. Neem bij twijfel even contact op met onze klantenservice via [email protected].

Om je bestelling te volgen, klik je in je Contorion-account op 'Bestellingen'.

Controleer de levertijd van de artikelen in je bestelling, die kan namelijk per artikel verschillen. Een versnelde levering is niet mogelijk, maar bij het afrekenen kun je wel kiezen of je alle artikelen in één keer laat bezorgen, of dat je de bestelde artikelen apart laat bezorgen zodra ze beschikbaar zijn.

De e-mail ter bevestiging van de verzending wordt verstuurd zodra het verzendlabel is aangemaakt. Dit label wordt later door de bezorgdienst gescand als het pakket wordt opgehaald. Pakketten worden doorgaans binnen twee werkdagen (maandag t/m vrijdag) na het aanmaken van het label door de bezorgdienst opgehaald.

Als je merkt dat je pakket langer dan drie dagen geen statuswijziging heeft, neem dan even contact met ons op via [email protected]



Klachten, retourneren en terugbetalingen

Wij nemen de kosten van retourzendingen voor onze rekening, behalve voor artikelen die per speciale koerier worden verzonden (bijvoorbeeld zware, zeer grote of gevaarlijke goederen). Lees meer.

Na ontvangst van je pakket heeft ons magazijn wat tijd nodig om de artikelen te controleren en je terugbetaling uit te voeren. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling, via dezelfde betaalwijze waarmee je de bestelling hebt betaald. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.

Als je een klacht hebt over een onjuiste of onvolledige bestelling of over een gebrekkig product, dien je deze klacht in binnen twee maanden na de leveringsdatum of binnen twee maanden vanaf het moment waarop je het gebrek hebt ontdekt (of had moeten ontdekken). Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen je binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven.

Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org



Tools voor ondernemers

Handig! Je kunt je Contorion-account met meerdere personen gebruiken! Nodig je collega's of medewerkers uit voor jullie gedeelde account en bepaal zelf wie wat kan doen, zoals bestellingen aanvragen of direct bestellingen plaatsen. Zo weet je zeker dat je inkoop op rolletjes loopt!

Een offerte nodig voor je bestelt? Voeg artikelen toe aan je winkelwagen en klik daar op 'vraag offerte aan'. Ons verkoopteam komt dan bij je terug met een aanbod dat optimaal is afgestemd op jouw behoeften. Je vindt je huidige offertes in je account. Mooi meegenomen! De aangeboden prijzen worden 30 dagen lang voor je bewaard. Je kunt direct bestellen door op de knop 'Aanbieding kopen' te klikken.

Heb je vragen of behoefte aan persoonlijk advies? Neem contact op met ons verkoopteam: (0)20 241 8692



Contact opnemen

Krijg onmiddellijk antwoord door je vragen te stellen aan onze Chatbot op onze website.

Neem contact op met onze klantenservice via [email protected] en we komen binnen 48 uur bij je terug.