Laspuntboren

Laspuntboren

filters

Alle filters opnieuw instellen

15 artikelen gevonden met 22 varianten

RUKO puntlasboor Fast Cut HSSE-Co 5 TiCN
Levertijd: 2-3 werkdagen
vanaf € 16,98
incl. BTW
KS Tools HSSE TiN puntlassnijder
KS Tools HSSE TiN puntlassnijder
Levertijd: 2-3 werkdagen
€ 21,84
incl. BTW
KS Tools HSS puntlassnijder
KS Tools HSS puntlassnijder
Levertijd: 2-3 weken
vanaf € 20,86
incl. BTW
KS Tools HSSE puntlasboor
KS Tools HSSE puntlasboor
Levertijd: 2-3 werkdagen
vanaf € 15,02
incl. BTW
Brilliant Tools Puntlasboor
Brilliant Tools Puntlasboor
Levertijd: 2-3 werkdagen
€ 11,06
incl. BTW
KS Tools verwisselbare kroon voor HSS puntlassnijders, set van 3
-26 %
-26 %
Levertijd: 2-3 weken
Adviesprijs € 49,99
€ 36,88
incl. BTW (3 Aantal)
KS Tools hardmetalen laspunt boor
KS Tools hardmetalen laspunt boor
Levertijd: 2-4 werkdagen
€ 89,60
incl. BTW
KS Tools HSSE-TiN puntlasboor, Ø 8mm, set van 10
-26 %
-26 %
Levertijd: 2-4 werkdagen
Adviesprijs € 174,85
€ 128,72
incl. BTW (10 stuks./ PU)
KS Tools HSSE-TiN laspuntboor
KS Tools HSSE-TiN laspuntboor
Levertijd: 2-3 weken
vanaf € 18,43
incl. BTW
KS Tools HSS puntlassnijder set, 2 stuks, 8-10mm
Levertijd: 2-3 weken
€ 34,97
incl. BTW
RUKO puntlasfrezenset D.10-8mm HSS-G/HSS-Co5 9 st.
Levertijd: 2-4 werkdagen
€ 39,76
incl. BTW
Brilliant Tools Puntlas-boorfrees
Levertijd: 2-3 weken
€ 17,61
incl. BTW
KS Tools HSSE-TiCN puntlasboor
KS Tools HSSE-TiCN puntlasboor
Levertijd: 2-3 weken
vanaf € 31,15
incl. BTW
KS Tools HSSE dubbele puntlasboorset, 3 dlg
Levertijd: 2-3 weken
€ 140,03
incl. BTW (3 stuks./ PU)
KS Tools HSS puntlassnijder, verwisselbare kronen, 8mm
Levertijd: 2-3 weken
€ 22,35
incl. BTW

Laspuntboren

Ze lijken aan de buitenkant op houtdraaierboren, maar daar houdt de gelijkenis op, ook wat hun beoogde gebruik betreft - dat helemaal niets met hout te maken heeft.

Wat doet een laspuntboor precies?

Een puntlasboor is een boorhulpstuk met een nauw omschreven speciale taak. Hij wordt bijna uitsluitend gebruikt in de carrosseriebouw of bij herstelwerk wanneer gepuntlast plaatwerk verwijderd moet worden. Al tientallen jaren worden de carrosseriedelen van een auto niet over de volle lengte aan elkaar gelast, maar alleen aan elkaar vastgemaakt in een reeks 'puntjes' langs de aanhechtingsranden van een plaat, tegenwoordig meestal door lasrobots. Als je nu zo'n puntlasverbinding wilt opensnijden, wordt de boor op elke afzonderlijke puntlas gezet en boort deze open. In tegenstelling tot gewone metaaldraaiboren heeft hij geen conische punt die onmiddellijk het onderliggende plaatwerk beschadigt of zelfs doordringt als hij door de volle breedte van de bovenste laag geboord heeft. Centerponsen is niet nodig omdat het een middelpunt heeft. De puntlasboor snijdt een ring rond de eigenlijke puntlas, die op de plaat blijft zitten en geslepen wordt nadat de eerder gelaste plaat verwijderd is. Het is belangrijk om voor dit werk de snelheid laag te houden en de boor niet te laten gloeien. Je voelt het als de boor door de buitenste laag is gedrongen - tijd om neer te zetten. Het is niet te verwachten dat het gebruik van deze boor bramen zal opleveren die opnieuw behandeld moeten worden. Sommige modellen, mits je weet hoe het moet, kun je vernieuwen door ze opnieuw te slijpen als ze een beetje versleten raken.

Laspuntboor in de carrosseriebouw als voornaamste speelterrein

De boor is op Contorion verkrijgbaar in verschillende diameters, net zoals er laspunten van verschillende afmetingen zijn. Er kunnen verschillen zijn in de vormgeving van de schacht waar je op moet letten, zodat je zo'n puntlasboor koopt die op je machine past. Dit kan een heel nuttige aanschaf zijn voor iedereen die bij de restauratie van auto's betrokken is en daarvoor carrosserieën wil demonteren, op de zachtst mogelijke manier, als het de bedoeling is dezelfde delen na hun preparatie weer aan elkaar te lassen. Een boormachine voor puntlassen zal ook welkom zijn en goed gebruikt worden in bedrijven die zich bezighouden met de reparatie van ongevalschade aan autocarrosserieën. Door het plaatwerk eronder te beschermen wordt de hoeveelheid nabewerking die nodig is nadat de verbinding is opengesneden gereduceerd, en dus ook de materiaal- en arbeidskosten, en vooral - de tijd.